• Bucuresti 12º C
    Baia Mare 10º C
    Brasov 9º C
    Cluj-Napoca 4º C
    Constanta 12º C
    Craiova 10º C
    Galati 11º C
    Iasi 10º C
    Suceava 8º C
    Timisoara 12º C
  • 1 EUR = 4.9197 LEI
    1 USD = 4.1624 LEI
    1 GBP = 5.7767 LEI
    1 CHF = 4.5538 LEI
    1 HUF = 1.3686 LEI
    1 BGN = 2.5154 LEI
    1 JPY = 3.7854 LEI
  • Login
CELE MAI NOI | CELE MAI VIZIONATE | JURNALE
Ultimele stiri:  
= JURNALE =

A. Hagiu: Responsabil este sistemul bolnav, de care ne amintim doar când ne mor oameni

24 Iunie, 17:39

transport transport

Preţul pe care transportatorii îl cer pentru curse este de cele mai multe ori criteriu de selecţie pentru agenţiile de turism

De la şofer şi până la cei care i-au dat acestuia permisul şi autorizaţia de transport, toţi trebuie să plătească pentru accidentul de la Muntenegru, a declarat, luni, pentru agenţia de presă r/News, consultantul transportatorilor, Augustin Hagiu.

„Şoferul are un atestat profesional, dacă mai trăieşte trebuie să-şi piardă acest atestat pentru că a omorât 19 oameni, şcoala de şoferi care l-a pregătit  trebuie desfiinţată, centrul de pregătire profesională care i-a pus atestatul în mână trebuie văzut dacă a făcut sau nu pe bune cursurile respective, dacă are pregătirea, dacă acest şofer a trecut pe la examinare şi cum a trecut. Şofer profesionist îl fac tot oamenii din minister care îl duc la examinare. Şi de multe ori şoferii nici măcar nu sunt în ţară, ei îşi iau banul la plic şi pleacă şi aşa scoatem la volan nişte catastrofe”, a spus Augustin Hagiu.

Iar sistemul din România este unicul responsabil pentru accidentul din Muntenegru, că a permis să se întâmple asemena catastrofă, crede Hagiu.

„Responsabil, din punctul meu de vedere, este sitemul. Sistemul care este bolnav şi de care ne aducem aminte doar atunci când ne mor oameni. În rest, Hagiu latră, alţii mai latră de pomană şi presa nu aude comunicatele de presă. Spuneam acum 3-4 luni că şoferii sunt scoşi pe bandă rulantă din centrele de pregătire profesională şi din şcoli. N-a făcut nimeni nimic. Nici măcar DNA-ul, nici măcar fiscul să vadă cum se încasează sute de milioane la plic de către angajaţii din ministerul Transporturilor şi ARR-ul sau de examinările făcute cu ochii închişi”,

 Relaţia dintre agenţiile de turism şi transportatori este dirijată de un singur criteriu major: preţul. Dacă şoferii, sau firmele pentru care lucrează aceştia cer puţin pentru cursele ocazionale, agenţiile sunt cele mai fericite să încheie contracte.

„Agenţia de turism primeşte serie de oferte de la diverşi transportatori şi se orientează către unul din ei. De regulă preţul cel mai mic este şi criteriul de bază pe care se axează în relaţiile cu transportatorii agenţiile de turism. Şi aici, deja, intră în eroare. Dacă se orientează către preţul cel mai mic, ei nu iau în calcul nişte elemente esenţiale care ţin de siguranţa transportatorilor, de a avea sau nu asigurare şi asistenţă, atât în durata cursei, dar şi pe o pauză care se efectuează pe traseu”, spune Hagiu

Orice transportator român sau orice firmă licenţiată poate să realizeze curse ocazionale. Cursa din Muntenegru a fost una ocazională, spune Augustin Hagiu, deci una care a deservit un grup de clienţi, constituit direct sau indirect printr-o agenţie şi care a pleacat pe un anumit traseu stabilit. Aceste curse se organizează de transportatori licenţiaţi în baza unui formular standard, transportatori care sunt autorizaţi de Autoritatea Rutieră Română.

Citeste mai mult despre: agenţii de turism, Hagiu, transportatori
Daca ti-a placut articolul, urmareste agentia de stiri rnews.ro pe facebook
Alte articole: