• Bucuresti 18º C
    Baia Mare 13º C
    Brasov 11º C
    Cluj-Napoca 13º C
    Constanta 17º C
    Craiova 19º C
    Galati 16º C
    Iasi 15º C
    Suceava 11º C
    Timisoara 16º C
  • 1 EUR = 4.6578 LEI
    1 USD = 3.9575 LEI
    1 GBP = 5.1941 LEI
    1 CHF = 4.1276 LEI
    1 HUF = 1.4395 LEI
    1 BGN = 2.3815 LEI
    1 JPY = 3.5127 LEI
  • Login
CELE MAI NOI | CELE MAI VIZIONATE | JURNALE
Ultimele stiri:  
= JURNALE =

Specialiștii în educație: „Inteligența emoțională ar trebui predată în școli”

30 Septembrie, 20:38

De ce ar trebui să dezvoltăm abilităţile sociale şi emoţionale ale copiilor? Pentru că metodele clasice de învățare nu se mai pliază pe nevoile generației de astăzi, spun specialiștii în educația copilului. Iată alte câteva argumente aduse de psihologii de la Centrul de Psihoterapie și Consiliere Familială CUORE

Cuore

Curricula sistemului de învățământ din România s-a concentrat aproape integral pe dezvoltarea intelectuală a copiilor, dar foarte rar a reușit ori să-i determine pe aceștia să folosească noțiunile învățate și să-i ajute să-și înțeleagă emoțiile și mai ales să le gestioneze. Psihologii, pe de o parte, și specialiștii în educație, de cealaltă parte, consideră că inteligența emoțională nu mai reprezintă doar un moft al societății civilizate, ci și o necesitate urgentă a sistemului educațional actual, necesitate care i-ar putea ajuta pe copii să se dezvolte armonios, nu doar intelectual, dar mai ales afectiv. Chiar dacă la ora actuală cursurile de dezvoltare socio-emoțională se predau în afara sistemului educațional instituționalizat, efectele acestor cursuri au fost extrem de benefice asupra copiilor, susțin specialiștii, iar pentru viitor aceștia iau în calcul predarea lor în cadrul învățământului de masă. „Inteligența emoțională, supranumită și EQ este fundația pe care se construiește personalitatea și împreună cu IQ creează un adult adaptat la viață”, este de părere Monica Ion, psihoterapeut adlerian la Centrul de Psihoterapie și Consiliere Familială CUORE. Dar de fapt, ce este un curs de dezvoltare socio-emotională și cum îi ajută pe copii? “Dezvoltarea socio-emoțională este un curs în care grupul în sine creează oportunităţi de exersare de abilităţi sociale şi emoţionale. În cadrul cursului, copiii au oportunitatea să observe, să demonstreze, să experimenteze, să modifice şi să fie recompensaţi pentru achiziţii, ceea ce facilitează utilizarea lor în contexte sociale”, declară psihologul. De asemenea, cursul de dezvoltare socio-emoțională îi ajută foarte mult pe copii, mai ales pe cei din gimnaziu, să se adapteze mult mai bine la mediul social, să-și facă mult mai ușor prieteni de joacă și să relaționeze mult mai eficient cu profesorii și colegii. Dacă acest curs va fi implementat în planul de învățământ, acesta nu ar trebui să depășească o oră pe săptămână susțin specialiștii în educație. “În acea oră, copiii ar trebui să învețe prin joc să recunoască și să-și exprime emoțiile, să învețe despre inițierea și menținerea unei relații, să învețe echilibrul între a da și a primi”, este de părere psihologul Monica Ion.

După părerea specialiștilor, Ministerul Educației nu este pregătit încă din punct de vedere organizatoric pentru introducerea cursului de Inteligență Emoțională în școli din cauza numărului relativ mic de psihologi școlari. “Ministerul Educaţiei nu este pregătit pentru o astfel de schimbare, iar lipsa de resurse nu le permite implementarea, având în vedere numărul redus al psihologilor şcolari specializaţi, dar ar putea realiza parteneriate cu centrele de psihologie specializate . Cursul este important să fie obligatoriu mai ales în gimnaziu”, declară psihologul Monica Ion.

Sursa: Centrul de psihoterapie și consiliere familială CUORE

Citeste mai mult despre: copii, dezvoltare, educatie, inteligenta emotionala
Daca ti-a placut articolul, urmareste agentia de stiri rnews.ro pe facebook
Alte articole: