Acest lucru reiese dintr-o investigație realizată de Rise Moldova care menționează că imobilele sunt în posesia unor persoane și firme din anturajului politicianului dar și că acestea nu au figurat în nicio declarație de avere a liderului PD care deținea funcții publice.

RISE Moldova scrie despre patru vile care se află în: Geneva – Sciez – Les Houches – București. Acestea au fost achiziționate în perioada 2008 - 2017, perioadă în care Vlad Plahotniuc a intrat în politica de la Chișinău. Jurnaliștii mai spun că vila din Geneva a fost cumpărată la un an după ce, în 2011, OTIV Prime Holding, o companie olandeză conectată la Plahotniuc, și-a vândut o parte din afacerile pe care le deținea în Moldova.

Cumpărătorul a fost Iuri Kontievski, omul de încredere al controversatului bancher moldovean Veaceslav Platon. În acea tranzacție OTIV a fost reprezentată de Andrian Candu, actualul președinte al Parlamentului și finul de cununie al lui Plahotniuc. Costul afacerii a fost de 75 milioane de dolari americani.

Un alt imobil este vila din Franța care ar valora 4 milioane de euro. Familia Plahotniuc deține o casă chiar pe malul lacului, pe strada Avenue du Vion, în orașul Sciez.

Vila se află într-un cartier rezidențial îngrădit, cu pază la intrare. Casa a fost cumpărată de familia lui Vladimir Plahotniuc încă în 2008, însă nu a fost indicată niciodată în declarațiile sale de avere.

Din 2008 şi până în 2011 a figurat direct pe numele lui Vladimir Plahotniuc şi al Oxanei Childescu, soţia acestuia. În iulie 2011, vila a fost trecută în proprietatea Sigmateli Ltd, o firmă înregistrată în Cipru. Deşi oficial proprietarul s-a schimbat, numele Childescu apare în continuare pe cutia poştală, alături de compania cipriotă.

Întreaga investigație poate fi citită aici:

Contactat de reporterii Deschide.MD, purtătorul de cuvânt al PD, Vitalie Gămurari a comentat investigația în felul următor: „Din ceea ce am văzut este clar că nu a fost făcut altceva decât preluate informații făcându-se copy-paste din articolele din anii precedenți din campania de manipulare a unor posturi, inclusiv Jurnal TV. Sunt niște posturi care se declară în opoziție față de Partidul Democrat dar care unele sau altele sunt controlate de grupări și au interesele respective. Pot să spun că acest articol nu aduce nimic nou. Este aceeași informație care a fost publicată și în trecut și care a fost în principiu comentate de noi acum un an. Pentru mine este destul de clar că în lipsa de teme de atac credibile îi duce pe oponenții PD în situația ridicolă de a se repeta permanent”.

Sursa: deschide.md