• Bucuresti 3º C
    Baia Mare 2º C
    Brasov 2º C
    Cluj-Napoca 2º C
    Constanta 5º C
    Craiova 6º C
    Galati 4º C
    Iasi 3º C
    Suceava 2º C
    Timisoara 5º C
  • 1 EUR = 4.6495 LEI
    1 USD = 4.0769 LEI
    1 GBP = 5.1788 LEI
    1 CHF = 4.1190 LEI
    1 HUF = 1.4384 LEI
    1 BGN = 2.3773 LEI
    1 JPY = 3.6184 LEI
  • Login
CELE MAI NOI | CELE MAI VIZIONATE | JURNALE
Ultimele stiri:  
= JURNALE =

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat Legea pentru construirea Autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş

29 Noiembrie, 18:59

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, joi, într-o ceremonie publică, Legea privind realizarea Autostrăzii Iaşi-Târgu, în prezenţa reprezentanţilor celor două asociaţii civice ieşene care militează pentru autostradă, dar şi a parlamentarilor care au iniţiat proiectul.

iohannis

Ceremonia a avut loc la Cotroceni, iar preşedintele Klaus Iohannis a ţinut un discurs în care a criticat politicienii şi guvernanţi că nu au construit până acum o autostradă care să lege Moldova de restul ţării.

"Prin indolența și amatorismul unor politicieni, această nevoie absolut legitimă s-a transformat într-o chestiune de securitate sau de siguranță națională", a spus preşedintele.

Alocuțiunea preşedintelui Iohannis, transcrisă de Administraţia Prezidenţială.

„Doamnelor și domnilor,

Bine ați venit la Cotroceni, în primul rând! Două zile ne mai despart de marea sărbătoare a românilor - împlinirea unui secol de când națiunea noastră s-a regăsit între granițele aceluiași stat modern. În ajunul Centenarului, am semnat legea ”Autostrăzii Unirii”, care consfințește obligația statului român de a construi un drum de mare viteză care să traverseze Carpații și să lege două provincii istorice, Moldova și Transilvania.

Am promulgat această lege în cadrul unei ceremonii publice ținute într-un loc încărcat de simboluri, această sală, Sala Unirii, tocmai pentru a transmite un mesaj cât se poate de clar: la 100 de ani de la înfăptuirea idealului național, guvernanții au obligația de a face unirea reală.

Vă mulțumesc pentru că ați acceptat invitația mea, care reprezintă recunoașterea și aprecierea eforturilor pe care fiecare dintre dumneavoastră, inițiatori și membri ai societății civile, le-ați făcut pentru ca acest proiect să devină, astăzi, lege. Mulțumesc, de asemenea, și presei, pentru că a transformat dezbaterea din societate într-un subiect aflat în prim-planul agendei cotidiene.

Pentru ca acest proiect să ajungă, într-un final, lege, a existat o presiune publică foarte puternică, venită în primul rând din exasperare. Cred că este important să nu uităm cum s-a ajuns aici. De-a lungul timpului, absența unor proiecte mari de infrastructură a avut efecte negative pentru România. De exemplu, regiunea Moldovei, deși beneficiază de o resursă umană de foarte bună calitate, se confruntă cu o migrație acută a forței de muncă, iar potențialul de dezvoltare al acestei zone, inclusiv în comparație cu altele, s-a diminuat substanțial. Moldova este singura mare regiune istorică fără o autostradă, deși acest proiect se află pe agenda publică de 11 ani. Vorbim, așadar, despre o perioadă extrem de lungă, în care este de neconceput că problema nu și-a găsit o soluționare. Prin indolența și amatorismul unor politicieni, această nevoie absolut legitimă s-a transformat într-o chestiune de securitate sau de siguranță națională.

Este, însă, trist că a fost nevoie de o lege pentru ca guvernanții să fie obligați să facă pași concreți. Nu acesta este scopul legiferării. Realizarea unor obiective de acest fel nu ar fi trebuit să aștepte o intervenție a Parlamentului, Guvernul fiind cel care deține toate pârghiile şi resursele pentru administrarea țării. Faptul că legiuitorul a ales să intervină în această problematică sancționează de fapt pasivitatea guvernelor de-a lungul timpului și a celui actual, în mod special, în realizarea unor obiective cruciale pentru dezvoltarea țării, în beneficiul românilor. Factorii politici ar fi trebuit să dea dovadă de viziune şi să adopte măsurile necesare cu mult timp înainte de celebrarea acestui moment istoric, astfel încât în anul Centenarului să putem circula deja pe ”Autostrada Unirii”, nu abia să discutăm despre demararea procedurilor pentru realizarea acesteia.

Daca ti-a placut articolul, urmareste agentia de stiri rnews.ro pe facebook
Alte articole: