• Bucuresti 14º C
Ultimele stiri:
= JURNALE =

O a doua cometă interstelară, descoperită în Sistemul Solar

14 Octombrie, 21:33

O cometă originară din regiuni îndepărtate ale spaţiului a fost observată în interiorul Sistemului Solar, potrivit unui studiu publicat luni în revista Nature Astronomy. Este vorba despre ce-al doilea corp ceresc de acest tip după descoperirea în 2017 a lui 'Oumuamua, un bizar obiect cosmic ce are forma unui trabuc, informează AFP.

dffdbb

Totul a început pe 30 august, când Ghenadi Borisov, un astronom amator, a reperat un "bolid" pe cer. Alertaţi, astronomii din lumea întreagă au început să studieze obiectul necunoscut.

Analiza datelor recenzate arată că orbita sa nu poate să îşi aibă originea în interiorul Sistemului Solar. El provine dintr-un alt sistem stelar. Însă din care? Acest lucru rămâne un mister.

"Am organizat rapid observaţii cu William Herschel Telescope (WHT) şi cu Observatorul Gemini", a declarat un coautor al studiului, Piotr Guzik, cercetător la Universitatea Jagiellonă din Cracovia.

În timp ce 'Oumuamua a fost considerat, pe rând, asteroid, sondă extraterestră şi cometă, natura corpului ceresc detectat pe 30 august lasă în urmă puţine dubii: astronomii au putut să îi vadă deja coama şi coada, două caracteristici principale ale cometelor cunoscute.

Daca ti-a placut articolul, urmareste agentia de stiri rnews.ro pe facebook