Astăzi, formaţiunile nominalizate au organizat un flashmob la sediul televiziunii publice, invocând motive neîntemeiate şi care nu au nimic în comun cu realitatea”, transmite administrația postului public de televiziune Moldova1.

„Citând una dintre lozincile utilizate de participanții la flashmob, menționăm că Moldova 1 este și va rămâne televiziunea poporului, respectând cu strictețe deontologia profesională și având ca reper interesul public. Mai mult, îndemnul organizatorilor flashmob-ului, cităm...”în aceste condiții este extrem de important ca instituția publică de televiziune și radiodifuziune, plătită din banii contribuabililor, să informeze corect populația, să fie o porta-voce a poporului, să presteze servicii de programe obiective, să corespundă plenar statutului său de instituție nesubordonată politic, pusă în exclusivitate în serviciul poporului” este în perfectă concordanță cu ceea ce realizăm zi de zi, cu resurse minime. Drept dovadă am adus și aducem argumente concludente în acest sens. Am vrea să amintim celor care declară că suntem o instituție captivă că Moldova 1 este unul dintre puținele posturi tv care, potrivit monitorizărilor independente (Centrul pentru Jurnalism Independent, OSCE, API, CCA etc.), a reflectat echilibrat toate campaniile electorale, oferind acces egal concurenților electorali, fără a favoriza sau defavoriza evident vreunul dintre candidați. Și această constatare confirmă faptul că valorile deontologiei profesionale reprezintă pentru noi cel mai important punct de reper.

Pentru conformitate:

http://media-azi.md/sites/default/files/Raportul%20al%20treilea%20de%20monitorizare%20a%20comportamentului%20presei%20in%20alegerile%20locale%20din%2014%20iunie%202015%20.pdf

http://api.md/upload/Raport_7_concluzii_generale.pdf

http://www.europarl.europa.eu/intcoop/election_observation/missions/2014-2019/moldova-2016-11-30.pdf


http://www.e-democracy.md/files/elections/chisinau2018/report-cji-elections-2018-4-ro.pdf

http://www.e-democracy.md/files/elections/chisinau2018/report-cji-elections-2018-3-ro.pdf

http://www.e-democracy.md/files/elections/chisinau2018/report-cji-elections-2018-5-ro.pdf

http://www.e-democracy.md/files/elections/chisinau2018/report-cca-elections-2018-2-ro.pdf

Mai mult, am respectat și vom respecta dreptul fiecărei formațiuni de a-și expune opinia, astfel încât aceasta să fe cunoscută de cât mai mulți oameni. În context, dorim să răspundem și la învinuirile aduse de lidera PAS, Maia Sandu, și președintele PPPDA, Andrei Năstase, care afirmă la unison că nu sunt invitați să-și prezinte poziția privind evoluțiile din țară. În context, informăm opinia publică despre faptul că cei doi lideri ai opoziției extraparlamentare au fost invitați de mai multe ori în emisie directă, în cadrul emisiunilor: ”Butonul roșu” și ”Moldova în direct”. Doar din statistica ultimelor luni putem desprinde că aceștia ori au refuzat, ori au delegat alți membri de partid să-i reprezinte:

20 februarie – liderul PPPDA a refuzat să participe la emisiunea ”Moldova în direct”
28 februarie – PPPDA nu a dat curs invitației la emisiunea: ”Butonul roșu”
7 martie – lidera PAS l-a delegat la emisiunea: ”Butonul roșu” pe secretarul formațiunii, Igor Grosu
22 martie – lidera PAS l-a delegat la emisiunea: ”Moldova în direct” pe Ghenadie Țurcanu, coordonator programe PAS
4 aprilie – liderul PPPDA l-a delegat la emisiunea ”Butonul roșu” pe Vasile Mârzenco
18 aprilie – lidera PAS l-a delegat la emisiunea ”Butonul roșu” pe Virgiliu Pâslariuc, membru PAS

Deoarece am fost invinuiți de faptul că nu am adresat invitații, am decis să solicităm prezența în emisiuni prin intermediul scrisorilor oficiale. Astfel, în data de 31 iulie i-am adresat o scrisoare președintei PAS, Maia Sandu, în care am invitat-o la emisiunea: ”Moldova în direct” din 02.08.2018, în cadrul căreia ne propunem să discutăm subiecte din actualitatea politică și socială. Și de această dată însă, doamna Sandu a delegat un alt membru de partid (vedeți Anexa 1).

Și liderul PPPDA, Andrei Năstase, care, la fel, ne impută faptul că nu i se oferă oportunități să-și expună viziunile, refuză să dea curs invitațiilor. Mai mult, în timpul dezbaterilor televizate din cadrul campaniei pentru funcția de edil al capitalei, Năstase a delegat alte persoane pentru a-i prezenta platforma electorală (acest lucru poate fi verificat cu ușurință pe site-ul www.trm.md ).

Menționăm că, Moldova 1 nu este pentru prima dată ținta unor acuzații nefondate din partea liderilor opoziției extraparlamentare. După protestul din 24 iunie, reflectat în cadrul unei ediții speciale, dar și în jurnalele de știri, am fost învinuiți că am plasat la sfârșitul jurnalelor reportajele de la protestul PPPDA/PAS. O cităm pe Maia Sandu „... În momentul în care dumneavoastră prioritizaţi ştirile în asemenea mod încât ştirea despre protest, despre un protest foarte mare ..... şi dvs prioritizaţi ştirile în care informaţia despre protest vine la sfârşitul ştirilor, atunci nu am cum să înţeleg care este obiectivitatea televiziunii naţionale...” și reiterăm că de fiecare dată știrea despre protest a fost plasată prima (Vedeți anexa 2).

În contextul celor expuse, solicităm repetat suportul societății civile, ong-urilor de media, dar și misiunilor diplomatice acreditate, să ia atitudine față de încercările de imixtiune în politica editorială a postului public de televiziune, dar și față de mesajele calomnioase care ne afectează imaginea.  La rândul nostru, vă asigurăm că Moldova 1 respectă și va respecta standardele deontologiei jurnalistice și dreptul cetățenilor la o informare corectă, obiectivă şi echidistantă”.

Sursa: deschide.md