• Bucuresti 12º C
    Baia Mare 10º C
    Brasov 9º C
    Cluj-Napoca 4º C
    Constanta 12º C
    Craiova 10º C
    Galati 11º C
    Iasi 10º C
    Suceava 8º C
    Timisoara 12º C
  • 1 EUR = 4.9449 LEI
    1 USD = 4.3614 LEI
    1 GBP = 5.9178 LEI
    1 CHF = 4.7821 LEI
    1 HUF = 1.3843 LEI
    1 BGN = 2.5283 LEI
    1 JPY = 3.8290 LEI
  • Login
CELE MAI NOI | CELE MAI VIZIONATE | JURNALE
Ultimele stiri:  
= JURNALE =

EXCLUSIV: Radu Berceanu: "CFR a fost privatizat pe două lulele, merita 1 miliard!"

21 Iunie, 11:20

Interviu cu Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu acordat ziarului Gandul.

Radu Berceanu, fost ministru al Transporturilor, critică privatizarea CFR Marfă. 

Privatizările companiilor mari din România se fac pe nimic, crede Radu Berceanu, lăsând să se înţeleagă că şi GFR a achiziţionat transportatorul feroviar la un preţ infim.

„Cine a câştigat privatizarea ? GFR ?! Gruia Stoica... Să vedem dacă o va câştiga, încă nu s-au încheiat procedurile pentru privatizare. Văd că majoritatea privatizărilor se fac în guvernare USL şi se cam fac pe două lulele. Suma de 202 de milioane de euro mi se pare infimă, eu mă gândeam la 1 miliard, dar acum nu ştiu ce a mai rămas din CFR.... şi cât să mai valoreze”, a declarat radu Berceanu pentru r/News.

Radu Berceanu arată cu degetul PSD, spunând că social democraţii poartă vina pentru colapsul în care a ajuns transportatorul român.

„În perioada 2000-2004, PSD a acordat contracte privaţilor transportatori de marfă, şi au oferit condiţii chiar în defavoarea CFR. Mai exact, să vă dau un exemplu: statul a lăsat pe alţii să facă magazine, mult mai bune, încât toţi clienţii nu te-au mai preferat pe tine, au mers la alţii. CFR nu a mai făcut faţă competiţiei, iar contractele cu privaţii nu se mai puteau rupe, pentru că ajungeai pe mâna Uniunii Europene”, a mai precizat fostul ministru.

Compania Grup Feroviar Român a fost declarată câştigătoare a competiţiei pentru privatizarea CFR Marfă. Preţul oferit de GFR pentru 51% din acţiunile companiei CFR Marfă este de circa 202 milioane de euro. În cursa pentru privatizarea CFR Marfă s-au aflat iniţial trei ofertanţi. Este vorba despre Grup Feroviar Român, Asocierea Transferoviar Grup & Donau Finanz GMBH & Co KG şi compania americană OmniTRAX, ultimii doi retrăgându-se ulterior din acest proces. Aceștia au contestat totodată licitația organizată de statul român, la fel și sindicatele, care au protestat câteva zile la rând în fața sediului Ministerului Transporturilor.

Citeste mai mult despre: cfr, GFR, gruia stoica, psd
Daca ti-a placut articolul, urmareste agentia de stiri rnews.ro pe facebook
Alte articole: