• Bucuresti 35º C
    Baia Mare 33º C
    Brasov 30º C
    Cluj-Napoca 31º C
    Constanta 28º C
    Craiova 32º C
    Galati 34º C
    Iasi 35º C
    Suceava 31º C
    Timisoara 32º C
  • 1 EUR = 4.8336 LEI
    1 USD = 4.0757 LEI
    1 GBP = 5.3448 LEI
    1 CHF = 4.4832 LEI
    1 HUF = 1.4013 LEI
    1 BGN = 2.4714 LEI
    1 JPY = 3.8564 LEI
  • Login
CELE MAI NOI | CELE MAI VIZIONATE | JURNALE
Ultimele stiri:  
= JURNALE =

Casa Naţională de Pensii Publice acceptă depunerea documentelor în format electronic

27 Iulie, 23:08

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, anunţă, luni, că documentele de pensionare pot fi depuse online la Casa Naţională de Pensii Publice, beneficiarii urmând a face un singur drum la instituţie pentru a ridica actele emise în original. Ministrul a dat termen până în 15 august tuturor instituţiilor din subordine să implementeze un astfel de sistem.

violeta

«Un singur drum pentru serviciile oferite de Ministerul Muncii» – aceasta este schimbarea pe care am cerut-o în relaţia cu beneficiarii drepturilor de pensie (Casa Naţională de Pensii Publice), de ajutoare sociale (Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Sociale) sau de măsuri active de ocupare (Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă). Au termen până la 15 august să implementeze mecanismul prin care cetăţenii şi persoanele juridice pot depune în format electronic documentele necesare şi, după analiza acestora şi emiterea deciziei de acordare a dreptului, sunt programaţi (la o dată şi oră stabilită de comun acord) pentru a-şi ridica decizia/înscrisul final.

O singură dată vin la instituţie. Casa Naţională de Pensii Publice este prima instituţie care a răspuns deja nevoilor persoanelor fizice care doresc să depună documente în format electronic, prin deschiderea unei secţiuni pe site-ul CNPP, la: https://www.cnpp.ro/web/guest/depunere-cereri-si-documente/persoane-fizice”, a anunţat, luni, pe pagina de Facebook, ministrul Muncii.

Potrivit acesteia, orice cetăţean poate adresa cererea pentru dreptul la pensie sau pentru ajutorul de deces. ”Trebuie doar să completeze datele personale şi să încarce documentele necesare (cererea pentru înscriere la pensie, carnetul de muncă, adeverinţe de vechime în muncă, etc.). Solicitantul selectează cărei case teritoriale de pensii se adresează. Aceste documente sunt analizate de către departamentele de resort din cadrul casei teritoriale de pensii respective şi, în cazul în care sunt necesare informaţii suplimentare, comunicarea va continua prin email. Când se emite decizia de pensionare, solicitantul este programat la sediul casei judeţene pentru a se verifica identitatea petentului, respectiv pentru a ridica decizia de pensionare”, a mai precizat Violeta Alexandru.

Aceasta a explicat că aceste servicii sunt deja disponibile persoanelor fizice, urmând ca, până la 15 august, şi restul serviciilor, inclusiv cele destinate persoanelor juridice, să fie accesibile în format electronic. ”Rezultat: timp câştigat, evitarea aglomeraţiei la sediul instituţiilor, eficientizarea comunicării cu publicul. Comunicarea electronică cu instituţiile MMPS rămâne doar o opţiune a solicitanţilor, aceştia putându-se prezenta în continuare, ca şi până acum, la sediul instituţiilor pentru soluţionarea cererii lor”, a mai precizat ministrul.

Daca ti-a placut articolul, urmareste agentia de stiri rnews.ro pe facebook
Alte articole: