• Bucuresti 12º C
    Baia Mare 10º C
    Brasov 9º C
    Cluj-Napoca 4º C
    Constanta 12º C
    Craiova 10º C
    Galati 11º C
    Iasi 10º C
    Suceava 8º C
    Timisoara 12º C
  • 1 EUR = 4.9242 LEI
    1 USD = 4.1226 LEI
    1 GBP = 5.7620 LEI
    1 CHF = 4.5075 LEI
    1 HUF = 1.3918 LEI
    1 BGN = 2.5177 LEI
    1 JPY = 3.7244 LEI
  • Login
CELE MAI NOI | CELE MAI VIZIONATE | JURNALE
Ultimele stiri:  
= JURNALE =

Autostrada Transilvania este blocată din nou de insolvențe și lipsa de finanțare

17 Martie, 21:44

Începută in 2003 Autostrada Transilvania reprezinta piatra de moara atârnată de gâtul ultimelor noua guverne ce s-au succedat la Palatul Victoria.

jbkjnb

Proiectul a fost înghețat, blocat, apoi relicitat pe tronsoane. Lucrările merg prost, fapt confirmat de decizia recenta a ministrului Transporturilor Catalin Drula de a rezilia “ciotul” de autostrada A3 pe sectorul Chețani-Câmpia Turzii.

Progresul realizat de compania romanesca de infrastructura Straco, titulara de contract, a fost în ultimele 5 luni de doar 1 la suta. Compania intrase in insolventa in Ianuarie 2020 iar birocrații din compania naționala de drumuri (CNAIR) au tergiversat situația neclara a contractului, compania nu mai dispunea de resurse financiare pentru a realiza lucrări iar CNAIR nu putea plăti in lipsa unui progres.
(oar_w440) yrthdtrh
Situații complicate juridice și tehnice sunt raportate pe loturile I și II ale tronsonului de autostrada Sebeș - Turda acolo unde lucrează italienii de la Pizzarotti și grecii de la Aktor. Conform portalului grupinfrastructura.ro pe lotul I al italienilor de la Pizzaroti au fost rapoarte alunecări de teren la începutul lunii martie, la fel și pentru tronsonul celor de la Aktor. Pe acest tronson al Aktor lucrările sunt înghețate. In iulie anul trecut alunecările de teren și inundațiile, dublate de lucrări neconforme, neacordarea unei extensii de timp dar si probleme de finanțare au încetinit lotul de autostrada Sebeș- Turda care teoretic trebuia inaugurat cu cele doua tronsoane la sfârșitul lunii decembrie 2020.
(oar_w440) efee
In Grecia, compania mama Ellaktor, a trecut recent printr-o noua schimbare a managementului și a acționarilor principali, a treia schimbare in ultimii trei ani. Probleme de finanțare ale proiectului din România au reînceput pregnant după ani de zile de întârzieri și litigii cu CNAIR. Tronsul trebuia finalizat in 2016. Alături de greci din proiect face parte și controversata companie Euroconstruct a “regelui asfaltărilor” Dan Besciu, constructorul roman intrând in insolventa după multiple probleme judiciare. Acum, grecii, prin vocea președintelui Christos Panagiotopoulos susțin ca: “Aktor se angajează (a treia asumare oficială-  n.red) să finalizeze autostrada A10 Sebeș – Turda, Lotul 2 până în vara.” Noul management de la Atena nu a specificat însă vara cărui an.
Daca ti-a placut articolul, urmareste agentia de stiri rnews.ro pe facebook
Alte articole: